חדשות חודש תמוז- הר הזיתים

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]חדשות חודש תמוז- הר הזיתים[/fusion_title] בחודשיים החולפים היו אירועים רבים בהר. ביום הזיכרון לחללי צה”ל, בשיתוף פעולה עם היחידה להנצחת החייל, מרכז המידע הר הזיתים, דאגה להניח זר פרחים ונר זיכרון לכל קברי החללים הפזורים ברחבי ההר ובחלקות הצבאיות. כמו כן, עובדי מרכז המידע סייעו למאות פונים מבני המשפחות החללים, לנציגי צה”ל בהכוונה למקומות הקברים.
יום ירושלים הססגוני לווה בצעדות ובטיולים באזור. באותו יום השר יעקב מרגי הגיע אל מקום קברו של רבי עובדיה מברטנורא ועמד על הכנות המערה ליום ההילולא שחל בג’ סיון.
באותו יום אלפים עלו על קברו של רבי עובדיה מברטנורא. על אף החום הכבד וכוננות ביטחונית מיוחדת, עיריית ירושלים, משטרת ירושלים ומרכז המידע הר הזיתים נערכו על מנת לאפשר גישה חופשית אל מערת הקבר ואלפים נהרו אל הציון של מפרש המשנה הנודע על מנת להתבשם מאוירה המיוחדת של המקום ולהעתיר בתפילות.
ביד אבשלום מתבצעות עבודות שימור אשר נועדו לשמר את אופיו ומראהו של המקום העתיק בסמוך לטיילת עמק המלך הנמצאת בשלבי העבודה הסופיים. במהלך שבוע האור הופעלה התאורה באופן קבוע על הטיילת של עמק המלך. התאורה החדשה מוסיפה מבט מרענן ומזמין למונומנטים המרשימים, אשר מכונים בפי הרבים “פטרה של ירושלים”
תאורת הטיילת
בנוסף תהליך השיקום והמיפוי מתקדמים בזריזות. בחלקת בוראק משוקם החלק העליון אשר בו טמונים אחרוני הנקברים בתש”ח. בעזרת המיפוי התגלו קברים אשר לא נודע מקומם עד כה.
שיקום חלקת קנדיל. אירוע מרגש שקרה לאחרונה הוא מציאת קבריהם של הרב נתנאל דוידוף ולימינו את הרב דוד ניסן שנפטרו לפני כמאה שנים. מציאת הקברים ריגשה מאוד את נכדו הרב דוד ניסנוב יו”ר מועצת בית העלמין לשעבר ומראשי העדה הבוכרית, אשר נמצא בשלהי שנות השמונים לחייו. הרב ניסנוב אשר פעל רבות למען שיקום בית העלמין, עקב במשך שנים אחרי תהליך השיקום מתוך צפייה למצוא את קברי אבותיו. פעמים רבות הגיע לשטח והכווין את העובדים עפ”י זיכרונותיו מהתקופה הקודמת למלחמת השחרור.
0 0 votes
דירוג מאמרים
הירשם
הודע על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט