חדשות הר הזיתים- שבט תשע”א

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]חדשות הר הזיתים- שבט תשע”א[/fusion_title] אנו שמחים לבשר על כך, שהושלמה ההקלדה של פנקסי פרנס מהשנים 1893 -1948. כפי שדיווחנו מעל הבמה הזאת, לפני כשנה הגיעו לידי ועד העדה הספרדית ולידי מרכז המידע פנקסי קבורה של ח”ק הספרדית, המכונים בפי כל פנקסי פרנס. הפנקסים הוחזקו כל השנים האלה בידיים פרטיות ובעקבות הסכסוכים המשפטיים נמנעה מציבור הרחב הגישה אל הפנקסים. המידע, שכלול בתוך הפנקסים האלה, הוא בעל חשיבות רבה, כיוון שהוא המקור היחיד לרישום של מקומות הקבורה של למעלה מ-12000 יהודים שנפטרו בירושלים ומחוצה לה ונקברו בבתי העלמין הר הזיתים וסנבוסקי.

פנקסי פרנס

פנקסי פרנס

העיון בתוך הפנקסים הראה, שהרישום התבצע באופן הבא. הכותב, כנראה אחד המנהלים של חברא קדישא ממשפחת פרנס, רשם את יום הקבורה, שם מלא ותיאור מקום הקבר בהתייחס לעצמים בולטים בשטח כמו, שערים, עצים, בארות וקברים מוכרים. המעבר על המידע שמופיע בתוך הפנקס הוביל אותנו למחשבה איך ניתן להפוך את האוצרות הכתובים לברורים ונגישים לציבור הרחב. הוחלט להזין את כל השמות לתוך המחשב, על מנת להקל על החיפוש ולהפוך אותו להרבה יותר מהיר. במהלך התקופה הזאת, בעקבות הפניות של אנשים ששמעו על העבודה שלנו, אותרו מאות קברים שנעלמו מעיני כל ולעולם לא ניתן היה לאתם, אילולי הפנקסים. בין הקברים שאיתרנו נמנים קברים של רבני ירושלים כמו הרב חיים שאול דוויך, הרב עיקריש, מחבר הספר “קרית ארבע”, חללי מערכות ישראל כמו עזרא בבאי, אביעזר אשר, שמואל בן בסט ומאות מאות אחרים, שעבור משפחותיהם איתור הקבר אחרי כל כך הרבה שנים הוא בגדר נס. זכינו להיות עדים לסיפורים מרגשים.
אנו פונים אליכם בבקשה להעביר את המידע הנ”ל אל מכריכם וחבריכם. אולי יש ביניהם צאצאים של אותם הנפטרים, שעדיין מחפשים את הקבר או שחיפשו בעבר והתייאשו מהחיפוש. עכשיו, בעזרת המידע החדש, ניתן יהיה לאתר הרבה מאוד קברים ולחבר דורות דרך הר הזיתים.

0 0 votes
דירוג מאמרים
הירשם
הודע על
guest
7 Comments
הפופלרים
החדש ביותר הישן ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
תמי מן
תמי מן
29/10/2017 22:13

האם ישנה גישה למאגר הנתונים? כיצד ניתן לחפש קרובי משפחה?

חנה
חנה
05/08/2018 19:31

יש לי את המיקום של הקברים , איך אוכל להגיע לשם?

כהן שלמה
כהן שלמה
05/04/2019 16:56

שלום רב
בעניין רשומות ועד העדה הספרדית
האם סרוק וקיים באינטרנט?

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט