אירועי חודש אב- הר הזיתים

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]אירועי חודש אב- הר הזיתים[/fusion_title] ביום חמישי ד’ באב, 04/08/2011, יערך יום העיון הרביעי של מכון מגלי”ם בעיר דוד. הכנס יתקיים במלון רמת רחל, בכנס מרצים אנשי רוח ואנשי אקדמיה מהשורה הראשונה, והוא הפך לכנס ייחודי ומוביל בתחומו. הכנס מיועד לקהל הרחב, לאנשים שאוהבים את ירושלים וחפצים ללמוד אודותיה, והוא מקיף נושאים רחבים ומגוונים כגון: ירושלים בהיסטוריה ובארכיאולוגיה, ירושלים בתנ”ך, ירושלים בספרות ובאומנות, אדריכלות בירושלים וגם סיפורים אישיים של אנשי ירושלים.

ביום ראשון ז’ אב יתקיים סיור ב”שביל ירושלים” מהר הצופים דרך עמק צורים לעיר דוד. את הסיור יעביר הרב יצחק לוי מרצה בכיר במכללת הרצוג. הסיור הינו חלק מיום עיון לזכר צורית ירון המתקיים במדרשת לינדנבאום. הסיור יתחיל ב-16:15 מהר הצופים, סיום משוער ב20:00. הסיור פתוח לכלל הציבור ללא תשלום.

ביום ג’ ט’ באב , תתקיים אזכרה רבת משתתפים לראשון לציון הרב יצחק ניסים. הרב יצחק נסים זצ”ל היה מנהיג רוחני, עשוי ללא חת ונושא דברו ברמה. פוסק מעמיק שמשנתו קב ונקי. יודע לקרב רחוקים ואישיותו קורנת ומשפיעה. נולד בבגדאד בשנת תרנ”ו (1896). בעודו צעיר לימים התפרסם כמעיין ולמדן. בשנת תרפ”ה (1925) עלה לירושלים משאת נפשו, ודבק לתלמיד מובהק ל”סבא קדישא”, רבי שלמה אלפנדארי. בשנת תשט”ו (1955) נבחר לכהונת הראשון לציון הרב הראשי לישראל. מיד עם כניסתו לתפקיד ניכרה עצמאותו ודרכו המיוחדת בכל שטחי פעולותיו. כך למשל, בעת ביקורו של האפיפיור בישראל, המדינה התכוננה לקבל את פניו בטכס ממלכתי, אשר בו צריך היה הרב לקבל פניו במגידו, אך הוא סירב. הרב חשש שיווצר הרושם, שמעמד היהדות נחות, דבר שלא היה מוכן לתת לו יד. תוצאות הביקור הצדיקו את עמדתו, וזאת אף בקרב אלה שהתנגדו לו תחילה נמרצות. כך עצם העובדה, שהרב הראשי לא קיבל את פני האפיפיור, היה בו משום מעשה היסטורי ומתן תוקף לעצמאות ישראל. מדינת ישראל הפכה בימי כהונתו של הרב, כרב ראשי, להיות המרכז העולמי הגדול ביותר של התורה. דבר זה הביא לכך שהרב היה צריך להיענות לשאלות הלכה שהופנו אליו כמעט מכל קצוי תבל.
אלפי תשובות, מהן חשובות ביותר, נתקבצו אצלו, ועם פרישתו החל להכינם לדפוס, שני חלקים מהם הופיעו בשנת תשל”ט. הרב כיהן בתפקידו עד שנת תשל”ג, במשך ח”י שנים. בתשעה באב, יום חורבן הבית, שנת תשמ”א, בחצות היום, השיב את נשמתו לבוראו.

כאמור, ביום ט’ באב יעלו קרובי משפחתו ומוקירי זכרו אל קברו לציין היום השנה ה-30 לפטירתו. (התמונות ותקציר תולדות חייו באדיבות משפחת הרב ניסים) לפרטים על אירוע זה ואירועים נוספים ניתן לעקוב בעמוד הפייסבוק שלנו או ליצור קשר בטלפון 02-6275050 או במייל [email protected].

0 0 votes
דירוג מאמרים
הירשם
הודע על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט