אירועי החודש- אדר

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]אירועי החודש- אדר[/fusion_title] החודשים הבעל”ט מרובים באירועים מיוחדים, אתם מוזמנים, להתרשם, להתעניין ולהשתתף:

– ז’ אדר ב, מנהג עתיק בישראל כי ביום ז’ באדר, יום פטירת משה רבנו, מתענים כל חברי חברה קדישא ,ויחדיו באים הם לבית עלמין לבקש מחילה מן המתים שמא לא נהגו בהם כבוד כראוי בעת שהתעסקו בהם. מתפללים שם, והרב דורש לפניהם על חובות המתעסקים במתים. אחרי תפילת מעריב עושים סעודה גדולה. יום זה נקבע גם במדינת ישראל כיום אזכרה לחללי צה”ל שמקום קבורתם לא נודע. היום הזה מקבל משמעות נוספת דווקא בהר הזיתים, שבו ישנם קברים רבים שמקומם לא נודע ובני משפחה עדיין מחפשים אחריהם.

– כ”ט אדר ב’, ערב ר”ח ניסן. ביום זה נוהגים אלפי יהודים לעלות לבית הקברות. הסיבות לעליה ההמונית הן, המנהג שלא לפקוד את בית הקברות במהלך חודש ניסן לכן בני משפחות של נפטרי חודש ניסן עולים בערב ר”ח. סיבה שניה היא היות יום זה “יום כיפור קטן” דומה לערב ראש השנה בו מנהג ישראל לעלות לקברי צדיקים. כך גם בערב ראש חודש ניסן ראש השנה לחודשי ישראל.

– ד’ אייר, יום הזיכרון לחללי צה”ל.הזמנה לסיור ואירוע –
בהר הזיתים טמונים רבים מלוחמיה ומגניה של ירושלים ומדינת ישראל. מרכז המידע הר הזיתים מאפשר לכם כיחידים, מוסדות וגופים שונים לערוך סיור בין המצבות, לשמוע את סיפורם האישי והלאומי השזור באומץ לב ובמסירות נפש, להיפגש עם נציגי המשפחות ולהשתתף יחד עם כל בית ישראל בעצרת הממלכתית המתקיימת בהר הזיתים.
ביום הזיכרון בו מתאחד העם כולו עם זכר נופליו, אנו מבקשים לעודד הגעתכם לביקור בקברי החללים בהר, ולהשתתפות בטקס האזכרה הממלכתי, הייחודי והמרגש.

מסלולי הסיור : בעקבות חללי שיירת העשרה ושיירת הר טוב, חללי פרעות תרפ”ט, חללי מאורעות תרצ”ו- תרצ”ט, חללי מלחמות ישראל ועוד…
הסיורים מתואמים עם גורמי הביטחון ועם חדר מצב של משרד החינוך.

0 0 votes
דירוג מאמרים
הירשם
הודע על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט