אותר קברו של משכין השלום בירושלים בין השנים תרע”ב-תרע”ה

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]

רבה של ירושלים

[/fusion_title]

הרב פראנקו היה יליד רודוס, שתפקיד הרב הראשי ניתן לו ללא שחיפש אותו כלל, אדרבה הוא עלה לארץ כדי לחיות בה את שארית חייו, ואז קפץ עליו רוגזם של ב’ המחנות שהיו בעדה הספרדית ונלחמו כל אחד למען מועמדו ברבנות הראשית, ואז משהגיע הרב פראנקו לארץ הסכימו ב’ המחנות למנותו לרב ראשי ואז באה רגיעה יחסית למחלות הגדולה בעדה.

הרב כיהן ברבנות בשנים תרע”ב-תרע”ה אז בתוקף מלחמת העולם הראשונה, והתגברות הצרות, לא היה יכול עוד לשאת בתפקיד והתפטר מרצונו, ומאז חי כאיש פרטי עד לפטירתו בשנת תרע”ח.

את מקום קבורתו חיפשתי רבות, ניתן לומר כי טעות ברישומי פרנס יכלה  להוליד את מקום קבורתו במקום אחר שכן נאמר אצלו: חסידים קרוב מקום.. לימין יעקב פרחי, וסמוך יאודה  מורינו נבון.

חסידים קרוב מקום.. לימין יעקב פרחי, וסמוך יאודה מורינו נבון

[כמעט ברור שיש כאן טעות והכונה לר’ חיים אפרים נבון בנו של ר’ יאודה מורינו נבון]

פנקסי פרנס

קברו של מה פארנקו

המצבה

קברו של ר’ יאודה מורינו נבון שהיה אף הוא ראשון לציון בראשית שנות הת”ר, נמצא הרחק מכאן  כ-20-30 מטר. מה שלימד על הטעות הוא מציאת קברו של יעקב פרחי המופיע גם בספר חלקת מחוקק. כמו גם הרישום אצל שרותה קאפויה שהיא: בחסידים, נגד אלחסיד, בשורה הח’ באשי מוהר”ר משה פראנקו, לימין אורו משה כהן חסיד. כל אלו נמצאים בשורה ו של החלקת מחוקק, מה שאישש את הקביעה כי הרב קבור סמוך הרב חיים אפרים נבון בנו של הרב יאודה מורינו נבון. חשוב להוסיף כי ע”פ מספר רישומים של פנקס מכירת הקברים אנו למדים כי אכן כאן הוא מקום הקבר בדיוק.

לאחר מכן בניתי תרשים של איזור הקבר ע”פ חלקת מחוקק, שיבצתי בו את הנפטרים  מפנקסי פרנס, ולאחר כן זיהיתי את מקום קברו של הרב משה פראנקו זצ”ל.

החברא קדישא לעדת הספרדים בירושלים היא שהקימה את המצבה. על פי הנוסח המופיע בספר יהודי המזרח בא”י.

מיקום הקבר

[mymaps location=”31.77671,35.2400683″ info=”מיקום קברו של משה פארנקו”] [NB location=”31.77671,35.2400683″]

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט