סיור “ולירושלים מבשר אתן”

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]

בעקבות “הראשונים לציון” הקבורים בהר הזיתים[/fusion_title][fusion_text]

תחילת השימוש  בתואר ‘ראשון לציון’  הוא עוד מהמאה ה-17, עת ניתן התואר לרבם של יהודי ירושלים בשנת 1842. עם מינויו של הרב חיים אברהם גאגין ל’חכם באשי’ אוחדו תפקידי ה’חכם באשי’ עם תפקידי ה”ראשון לציון”.

בסיור נפקוד את קבריהם של הרבנים  שעמדו בראש ההנהגה הרוחנית של העדה הספרדית והיישוב היהודי בארץ. באמצעות קריאת הכיתוב שעל המצבה וספור חייהם ופועלם, נחשף לאישיותם המיוחדת, ובעיקר לדילמות ולהכרעות החשובות שהיה עליהם להתמודד בעת השלטון העות’מני  בירושלים.

חמישי בהר הזיתים

בהמשך לסדרת הסיורים “חמישי בהר הזיתים” השבוע (ח’ תמוז 14/7) תעביר את הסיור המדריכה שרה ברנע, הסיור מוקדש לגדולי הדור, אנשי הרוח  מנהיגי העדה הספרדית והקהילה  היושבת בעיר הקודש ירושלים, במאה ה17 ועד תחילת המאה ה20. שכיהנו כרבנים וקבלו את התואר ‘הראשון לציון’.

הסיור יתקיים בחלקה הספרדית העתיקה. קרוב לשלושים ראשונים לציון קבורים בהר, מעט מהם נספיק לפקוד את קברם, ביניהם : הרב חיים ניסים אבולעפיא, הרב חיים גאגין, הרב שלמה סוזין, הרב  יעקב אלישר (יש”א ברכה) ועוד..

0 0 votes
דירוג מאמרים
הירשם
הודע על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט