החודש בהר הזיתים- טבת תשע”א

[fusion_title size=”2″ content_align=”left” style_type=”default” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]החודש בהר הזיתים- טבת תשע”א[/fusion_title] סגירת מעגל היסטורית התרחשה בד’ כסלו
באותו יום ה’, 62 שנה לאחר הירצחו הוקמה מצבה ממלכתית לחלל מערכות ישראל, שמואל בן בסט. המצבה נחשפה בטקס ממלכתי בנוכחות של נציגי המשפחה, היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון ונציגי צה”ל. איתור מקום הקבר התאפשר אודות למאמצים בלתי פוסקים של בני המשפחה. על שמואל עצמו ועל היסטוריית החיפוש יסופר בגיליון של חודש שבט הקרוב. האיתור הסופי התאפשר לפני כשנה אודות לפנקסי פרנס. פנקסי פרנס הם פנקסים של משפחת פרנס שהייתה אחראית על הקבורה בחלקה הספרדית וגם ניהלה רישום של הנפטרים לפי תאריכי קבורה. מיקום הקבר נרשם ביחס לעצמים בולטים בשטח וביחס לקברים מוכרים. בימים אלה במרכז המידע שוקדים על ההקלדה של הפנקסים האחרונים וכרגע ישנם רשימות מ-1893 עד 1944. בעזרת הפנקסים ניתן לאתר את קברי הנפטרים מתאריכים הנ”ל וניתן יהיה לשחזר אלפי מצבות שנהרסו בזמן השלטון הירדני כדוגמת שמואל בן בסט.
עוד קבר חשוב שאותר ממש לאחרונה בעזרת הפנקסים האלה הוא קברו של הרב דוויק זצ”ל שעליו סופר בכתבה הראשית. לקראת יום פטירתו ובעקבות בקשת רבים, נעשה מאמץ ע”י עובדי המרכז לאתר את קברו של הרב בשטח. ואכן המאמצים נשאו פרי ואנו שמחים לבשר שמקום הקבר אותר. ובאורח פלא, דקות ספורות לאחר איתור המקום, התקבל טלפון שמבשר שאותר שבר מצבה של הרב בקצה השני של ההר. במרכז מידע הר הזיתים ישמחו להפנות כל הרוצה לבקר במקום הקבר.
0 0 votes
דירוג מאמרים
הירשם
הודע על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תוכן עניינים

חפש קבר

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט